Menu

Mieszkaniec

Nawigacja

Menu podstrona

Pozostałe aktualności:

Treść

EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów

REGULAMIN

rekrutacji uczestników projektu „EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów”

 nr FEKP.08.13-IZ.00-0009/24, współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Działanie 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne

 

§ 1

Słownik pojęć

Ilekroć w regulaminie rekrutacji uczestników projektu „EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów” (zwanym dalej Regulaminem) jest mowa o:

1.      Projekcie – należy przez to rozumieć projekt „EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów”, nr FEKP.08.13-IZ.00-0009/24;

2.      szkole – należy przez to rozumieć licea ogólnokształcące i szkoły podstawowe dla których organem prowadzącym jest Gmina: Chełmża, Czernikowo, Lubicz, Łysomice, Miasto Chełmża, Obrowo, Wielka Nieszawka, Zławieś Wielka, Powiat Toruński oraz Gmina: Ciechocin, Golub-Dobrzyń, Miasto Golub-Dobrzyń, Kowalewo Pomorskie, Radomin, Zbójno);

3.      grupie docelowej (uczestnikach projektu) – należy przez to rozumieć uczniów i uczennice ze szkół, o których mowa w ust. 2, zakwalifikowanych do udziału w projekcie;

4.      koordynatorze projektu – należy przez to rozumieć Powiat Toruński;

5.      koordynatorach gminnych i szkolnych – należy przez to rozumieć osoby wyznaczone do obsługi projektu na poziomie danych gmin/szkół.

 

§ 2

Założenia projektu i formy wsparcia

1.      Głównym celem Projektu jest rozwijanie kompetencji kluczowy i kompetencji przyszłości u 5000 uczniów w 55 szkołach kształcenia ogólnego z terenu powiatu toruńskiego i golubsko-dobrzyńskiego poprzez realizację zajęć dodatkowych w obszarze STEAM, wyposażenie sal językowych, zakup pomocy dydaktycznych oraz podniesienie kompetencji 690 nauczycieli, w tym, w zakresie metod nauczania STEAM w terminie do 30.06.2028r.

2.        Projekt realizowany będzie przez powiat toruński w okresie od 01.07.2024 r. do 30.06.2028 r.

3.        Biuro projektu mieści się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, pokój 113.

4.        Wsparcie oferowane grupie docelowej obejmuje następujące formy:

·           Zajęcia dodatkowe STEAM,

·           Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego,

·           Certyfikowane kursy języka angielskiego,

·           Doradztwo edukacyjno-zawodowe,

·           Wyjazdy edukacyjne.

5.        Wsparcie, o którym mowa w ust. 4 realizowane będzie na terenie szkół, odpowiednio dla miejsca nauki uczestników projektu – dla wszystkich zajęć pozalekcyjnych.

6.        W wyjazdach edukacyjnych uczestniczyć mogą wyłącznie uczniowie, którzy aktywnie uczestniczą w pozostałych formach wsparcia. Wyjazd nie może być jedyna formą wsparcia w projekcie dla ucznia.

7.        Szkoły, biorące udziału w Projekcie będą prowadzić zajęcia przeznaczone dla swoich uczniów, na swoim terenie i z wykorzystaniem infrastruktury własnej oraz zakupionej na potrzeby Projektu.

8.        Ze wsparcia projektu mogą skorzystać również nauczyciele ze szkół, o których mowa w § 1, ust. 2.

9.        Przewidziane formy wsparcia dla grupy docelowej mają charakter nieodpłatny.

10.     Uczestnicy projektu mogą uczestniczyć w kilku formach wsparcia.

11.     Liczebność grup na zajęciach wynosi 8 osób.

 

§ 3

Kryteria uczestnictwa w projekcie

1.      Kryteria rekrutacji uczniów podzielone zostały na kryteria kwalifikacyjne i kryteria premiujące.

2.      Kwalifikacyjne kryteria rekrutacji uczniów to:

a)      status osoby mieszkającej, pracującej lub uczącej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na terenie województwa kujawsko-pomorskiego;

3.      Premiujące kryteria rekrutacji uczniów to:

a)      średnia ocen z poprzedniego semestru/roku szkolnego (z wyjątkiem klas 1-4 szkoły podstawowej):

·           do 3,0 – 0 pkt;

·           3,0 – 3,9 – 1 pkt;

·           pow. 4,0 – 2 pkt;

b)      status kobiety – 1 pkt.

4.      Dla wszystkich typów form wsparcia obowiązujące będą kryteria kwalifikacyjne, o których mowa w ust. 2.

5.      Kryteria, o których mowa w ust. 3 będą stosowane w przypadku zbyt dużej liczby uczniów zainteresowanych udziałem w projekcie.

6.      Do ubiegania się o uczestnictwo w projekcie uprawnieni są nauczyciele i nauczycielki, którzy spełniają kwalifikacyjne kryteria rekrutacji, o których mowa w ust.2.

7.      W przypadku większej ilości chętnych do udział u w projekcie pierwszeństwo będą miały kobiety.

 

§ 4

Procedura rekrutacji grupy docelowej

1.      Rekrutacja uczniów odbywać się będzie:

a)         od 04.11.2024 roku do 13.12.2024 roku;

b)        od 02.09.2025 roku do 30.09.2025 roku;

c)         od 02.09.2026 roku do 30.09.2026 roku;

d)        od 02.09.2027 roku do 30.09.2027 roku.

2.      Rekrutacja nauczycieli na szkolenie z metody nauczania STEAM odbywać się będzie od 03.02.2025 roku do 28.02.2025 roku.

3.      Rekrutacja prowadzona będzie w poszczególnych szkołach, które są miejscem pobierania nauki uczniów lub są miejscem pracy nauczycieli – uczestników Projektu.

4.      Dokumenty rekrutacyjne można składać w formie papierowej w sekretariacie szkoły, do której uczeń uczęszcza i w której zatrudniony jest nauczyciel lub w wersji elektronicznej (pdf), jako załącznik wysłany do koordynatora gminnego/szkolnego. Dokumenty muszą zostać podpisane przez ucznia/nauczyciela, a w przypadku osoby niepełnoletniej – przez jego rodzica/opiekuna prawnego.

5.      Wymaganymi dokumentami rekrutacyjnymi dla uczniów są:

a)         formularz zgłoszeniowy wraz z deklaracją uczestnictwa w projekcie, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;

b)        oświadczenie uczestnika projektu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu;

6.      Wymaganymi dokumentami rekrutacyjnymi dla nauczycieli są:

c)         formularz zgłoszeniowy, wraz z deklaracją uczestnictwa w projekcie, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu;

d)        oświadczenie uczestnika projektu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu;

7.      Nabór uczestników do projektu obejmuje następujące etapy:

a)         wypełnienie i dostarczenie przez uczniów/nauczycieli dokumentów rekrutacyjnych;

b)        weryfikację dokumentów i wybór uczestników projektu przez Komisję rekrutacyjną;

c)         ogłoszenie listy uczniów/nauczycieli zakwalifikowanych do projektu wraz z listą rezerwową, o ile taka powstanie.

8.      Dokument, o których mowa w ust. 6 składają nauczyciele, którzy uczestniczą w kursach, szkoleniach, studiach podyplomowych.

9.      Wyboru uczestników projektu dokonuje komisja rekrutacyjna powołana w każdej ze szkół, z koordynatorem szkolnym lub gminnym w swym składzie.

10.   Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostaną zakwalifikowane do udziału w projekcie będą zapisane na liście rezerwowej i mają pierwszeństwo do przystąpienia do projektu w przypadku rezygnacji innych uczestników.

11.   Rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z polityką równych szans, w tym równości płci.

12.   Z posiedzenia komisji rekrutacyjnej sporządzany będzie protokół (załącznik nr 4) zawierający wykaz osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie (załącznik nr 5) wraz z listą rezerwową (załącznik nr 6).

13.   Decyzja komisji rekrutacyjnej będzie ostateczna i nie będzie podlega odwołaniu.

14.   Uczestnik Projektu zostanie powiadomiony o zakwalifikowaniu do udziału w Projekcie przez Koordynatora gminnego lub szkolnego.

 

§ 5

Prawa i obowiązki grupy docelowej

1.      Każdy uczestnik projektu ma prawo do:

a)      nieodpłatnego udziału w formach wsparcia, o których mowa w § 2 ust. 4;

b)      korzystania z materiałów i pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Projektu;

c)       zgłaszania uwag i oceny form wsparcia, w których uczestniczył.

2.      Każdy uczestnik projektu zobowiązany jest do:

a)      aktywnego, systematycznego udziału w zajęciach;

b)      przestrzegania zasad zachowania określonych przez kadrę prowadzącą zajęcia z uwzględnieniem BHP;

c)       potwierdzenia swojej obecności na zajęciach;

d)      wypełnienia testów sprawdzających czy też ankiet ewaluacyjnych i innych podobnych form oceny nabycia kompetencji, w zależności od wymogów danej formy wsparcia;

e)      bieżącego informowania koordynatora gminnego/szkolnego o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalsze uczestnictwo w projekcie.

 

§ 6

Zasady rezygnacji grupy docelowej z udziału w projekcie

1.      Udzielania wsparcia zaprzestaje się, gdy uczestnik projektu:

a)      przerwał naukę w szkole;

b)      został skreślony z listy uczniów;

c)       zrezygnował ze wsparcia.

2.      Koordynatorzy gminni i szkolni zobowiązani są poinformować kierownika projektu, o zaistnieniu okoliczności opisanych w ust. 1 w terminie nie dłuższym niż 3 dni od momentu, w którym otrzymali taką informację.

3.      Każda osoba biorąca udział w projekcie akceptuje warunki Regulaminu poprzez podpisanie formularza zgłoszeniowego.

4.      Osoba zakwalifikowana do projektu może w uzasadnionych przypadkach zrezygnować z uczestnictwa w nim, składając u koordynatora gminnego/szkolnego stosowane oświadczenie wraz z podaniem przyczyny potwierdzonej stosownym dokumentem.

5.      Osoba rezygnująca lub skreślona z udziału w projekcie musi wypełnić wszystkie dokumenty niezbędne do sprawozdawczości, monitoringu i ewaluacji projektu.

 

§ 7

Postanowienia końcowe

1.        Regulamin wchodzi w życie z dniem jego zatwierdzenia poprzez wydanie Zarządzenia Dyrektora Szkoły (załącznik nr 7).

2.        Zarządzenie, o którym mowa w ust. 1 powoływać będzie także członków komisji rekrutacyjnej.

3.        W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z Regulaminu konkursu nr FEKP.08.13-IZ.00-076/23, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i krajowego.

4.        Wszelkie sprawy związane z interpretacją niniejszego Regulaminu rozstrzygane są przez koordynatorów gminnych/szkolnych i kierownika projektu.

5.        W uzasadnionych przypadkach zastrzega się prawo zmiany Regulaminu.

 

Załączniki:

1.       Wzór formularza zgłoszeniowego uczestnika projektu wraz z deklaracją uczestnictwa w projekcie (uczeń).

2.       Wzór oświadczenia uczestnika projektu.

3.       Wzór formularza zgłoszeniowego uczestnika projektu wraz z deklaracją uczestnictwa w projekcie (nauczyciel).

4.       Wzór protokołu z posiedzenia komisji rekrutacyjnej.

5.       Wzór listy osób zakwalifikowanych do projektu.

6.       Wzór listy rezerwowej.

7.       Wzór Zarządzenia Dyrektora.

 

 

  • autor: Iwona Niedzielska, data: 2024-11-25

EU-geniusz załączniki

  • autor: Iwona Niedzielska, data: 2024-11-25
  • EU-geniusz
  • autor: Iwona Niedzielska, data: 2024-11-25
  • EU-geniusz

Wstecz

Banery

[obiekt mapy] Urząd Miasta Chełmża

Urząd Miasta Chełmża  
ul. Hallera 2, 87-140 Chełmża
tel. +48 56 675-22-91
fax +48 56 675-21-22
e-mail: um@chelmza.pl