Urząd Miasta Chełmża
ul. Hallera 2, 87-140 Chełmża
tel. +48 56 675-22-91
fax +48 56 675-21-22
e-mail: um@chelmza.pl
Chełmża Urząd Miasta
-
-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
- Ułatwienia dostępu
-
Wyszukiwarka
Menu
Menu
Aktualności
Nawigacja
Treść
Nabór do programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży ogłasza nabór osób chętnych do wzięcia udziału w Programie „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
Nabór w ramach ww. Programu adresowany jest do członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
- dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
- osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem traktowanym na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności.
Program ma na celu odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą niepełnosprawną, poprzez uzyskanie doraźnej, czasowej pomocy oraz zapewnienie czasu na odpoczynek i regenerację. Świadczenie usług opieki wytchnieniowej odbywać się będzie w ramach pobytu dziennego w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej.
Usługi opieki wytchnieniowej przysługują w przypadku zamieszkiwania członka rodziny lub opiekuna we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą niepełnosprawną i sprawującą całodobową opiekę nad osobą niepełnosprawną.
Przyznając usługę opieki wytchnieniowej bierze się pod uwagę stan zdrowia i sytuację życiową uczestników programu. Uwzględnia się potrzeby członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osoba niepełnosprawna, która stale przebywa w domu, tj. nie korzysta z ośrodka wsparcia lub placówek pobytu całodobowego, np. ośrodka szkolno-wychowawczego czy internatu.
Realizacja usługi opieki wytchnieniowej finansowana jest z Funduszu Solidarnościowego a osoba korzystająca z tej formy wsparcia nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych.
Osoby zainteresowane, które chciałyby skorzystać z ww. wsparcia proszone są o przedłożenie następujących dokumentów:
- karta zgłoszenia (druk do pobrania )
- kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności
Szczegółowe informacje o Programie dostępne są na stronie internetowej Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
Prosimy o przekazywanie dokumentów do dnia 20 stycznia 2025 r.
Zgłoszenia do Programu można składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Chełmży, ul. Hallera 19 pok. nr. 5 oraz pok. nr 22 (dział usług opiekuńczych)
W przypadku pytań, wątpliwości lub trudności z wypełnieniem karty zgłoszenia prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami MOPS w Chełmży pod numerem 56 675 24 69 w. 31 / 34
- autor: Magdalena Szroeder, data: 2025-01-08